Старший викладач кафедри германської філології факультету ІФСК СумДУ Алла Красуля посіла 2 місце на конкурсі «Інновації ІКТ для сучасної освіти ICT4EDU 2019-2020» в номінації «Мобільні пристрої в навчальному процесі (BYOD), використання існуючих програмних продуктів».
Назва авторського проєкту – «Конвергенція освітніх технологій, педагогіки та методики викладання іноземних мов» у межах дисципліни «Інноваційні освітні технології у викладанні іноземних мов». Такий навчальний курс не викладається в жодному університеті України. Пілотний міждисциплінарний проєкт вміщує в собі кращі приклади використання сучасних інформаційно-комунікаційних технологій у мовній освіті.
Метою навчальної дисципліни є систематизація теоретичних знань з психології навчання та формування практичних умінь через набуття студентами-філологами досвіду використання новітніх методів викладання іноземних мов і застосування інноваційних освітніх технологій для формування дигітальних компетентностей та основних методико-педагогічних вмінь та навичок. У межах дисципліни студенти вивчають переваги та недоліки сучасних освітніх технологій, опановують методики їх застосування у процесі викладання / вивчення іноземних мов. Формується низка «м’яких» навичок (soft skills), що не має однозначної прив’язки до конкретної професії.
Усі види практичних завдань у межах проєкту побудовані з використанням інтерактивних технологій та он-лайн платформ, а саме: Google Hangouts Meet, Trello, Graasp, Google Forms, Google Doc тощо. Студенти-філологи опанували базові принципи мобільної педагогіки, виконали порівняльний аналіз існуючих мобільних застосунків і створили власний мобільний додаток для вивчення англійської мови. Також дослідили переваги та недоліки застосування штучного інтелекту (ШІ), віртуальної та доповненої реальності (VR та AR) у вивченні іноземної мови, систематизували отримані знання у вигляді інтерактивних інтелект-карт та дивовижних «літаючих» презентацій за допомогою сучасних мультимедійних візуалізацій. Вивчили «Атлас професій майбутнього» й уявили себе в ролі цифрового лінгвіста, педагога-проєктувальника навчальної траєкторії, менеджера освітніх програм.
Розробка дисципліни та впровадження її в навчальний процес кафедри германської філології факультету ІФСК СумДУ є підґрунтям для нового педагогічно-технологічного тренду у викладанні, оскільки залучення сучасних можливостей ІКТ задля підвищення якості освітньої діяльності підтримує імідж університету на міжнародній арені.