Дата публікації:
10 квітня 2020
Кількість переглядів:
986
Поділитися:

Факультет ІФСК СумДУ тимчасово перейшов на дистанційну форму навчання. Причина тому – карантин. Здавалося б, таку форму можна окреслити як «диванне» навчання – сиди вдома і онлайнся… Та чи все насправді так просто?

– Робота за дистанційними технологіями навчання, що використовувалися викладачами ще до карантину COVID-19, для кафедр факультету не стала проблемою: швидко налагодили зв’язок зі студентами, організували заліки й тестування під час атестаційного тижня, – коментує нові умови навчального процесу заступник декана факультету ІФСК СумДУ Олена Медвідь. – Новий модуль розпочався відповідно до графіка з новим багатим арсеналом методичних засобів, підготовлених викладачами за підтримки як електронних навчальних платформ СумДУ (LecturED і Mix), так і за допомогою загальновідомих навчальних Інтернет-платформ зі зворотним зв’язком.

– Елементи дистанційності студентам, які навчаються за денною формою, вже знайомі давно, – розповідає кандидатка політичних наук, доцентка кафедри психології, політології та соціокультурних технологій (ППСТ) Андріана Костенко. – Адже впродовж звичного навчального процесу викладачі комунікують зі студентами через спільноти у Facebook, «бесіди» у месенджерах, електронну пошту й особисті кабінети на платформі змішаного навчання МІХ. Все це активно використовується й зараз. Чого ж насправді не вистачає в умовах карантину – живого спілкування.

Доброю альтернативою стали  платформи відеоконференцій ZOOM та Skype. Використовуються також пакети Google: Google Forms, Google Hangouts Meet та інші. Під час відеоконференції можна застосовувати як текстові, так і відеоматеріали, та головне, що у такий спосіб зберігається живий діалог. Пари на кафедрі ППСТ проводяться за розкладом, що допомагає студентам не втрачати самоорганізацію та самодисципліну.

– Наші пари проходять за допомогою відеозв’язку на платформі Zoom, – розповідає студентка-психологиня третього курсу Анастасія Кобелєва. – Така форма роботи є доволі зручною, адже можна сидіти, закутавшись у ковдру, та слухати лекцію, або лежати на дивані та паралельно відповідати на запитання викладача. Самі ж пари проходять за давно напрацьованими схемами – ми жартуємо, перебиваємо один одного, що загалом характерно для нашої групи, сміємося і зовсім не відчуваємо того, що зараз знаходимося не в університеті.

Студентка ділиться й проблемою, що виникає під час такої форми роботи, –  нестійкий інтернет. Тож інколи доводиться «викручуватися», але це  ніяк не впливає на якість навчання.

Не менш успішним досвідом оволодіння технологіями дистанційного навчання може похвалитися і кафедра германської філології.

Новочасні умови спонукають до застосування нових форм та методів викладання. Під керівництвом старшого викладача Алли Красулі студенти-філологи 4 курсу вивчають дисципліну «Інноваційні освітні технології у викладанні іноземних мов» шляхом опанування новітніх засобів навчання.

Протягом карантинного періоду студенти постійно підтримують зв’язок один із одним та з викладачем на Trello, виконали навчальний проєкт із елементами дослідно-пошукової діяльності на освітній платформі Graasp, навчилися створювати інтелектуальні карти за матеріалами курсу, використовуючи низку додатків для майндмепінгу, а саме: GoConqr, MindMeister, Mindomo, Ayoa тощо. Атестаційні заходи реалізовані в режимі онлайн через відеозв’язок на Google Hangouts Meet. Формативне оцінювання відбулося шляхом тестування на освітньо-ігровій платформі Kahoot та завершене у Google Forms, де студенти мали можливість згадати ключові концепти дисципліни, зважити переваги та недоліки колаборативного навчання, мобільної педагогіки, зокрема підходу BYOD, а також поділитися своїми ідеями щодо перспектив використання штучного інтелекту, віртуальної та доповненої реальності у вивченні іноземних мов.

Справжнім відкриттям стало знайомство з можливостями хмарного офісного пакету Microsoft Office 365 та онлайн застосунками OneNote, Sway, Publisher, Excel для студентів-перекладачів під час вивчення дисципліни «Основи інформатики та прикладної лінгвістики зі змістовим модулем: копірайтинг» (викладачі Гарцунова Лариса та Прокопенко Антоніна).  А використання застосунку Teams, що містить у собі набір веб-сервісів, за допомогою яких можна створювати власний контент для проєктів або провести відеоконференцію, виявився вкрай актуальним в умовах дистанційного навчання.

За один модульний цикл студенти навчилися створювати веб-сторінку мовою HTML, розібралися, чим відрізняється машинний переклад (МТ) від  автоматизованого (САТ), ознайомилися з можливостями вільної системи автоматизованого перекладу OmegaT, набули навичок створення брошури  за допомогою Canva.

Значну кількість інструментів для дистанційного навчання використовує й кафедра журналістики та філології. Платформа змішаного навчання СумДУ MIX, особистий кабінет, веб-сервіс дистанційного навчання Google Classroom, групи у месенджерах Telegram, Viber, відеоконференції зі студентами, а також засоби конструктора навчальних матеріалів Lectur.ED – усе, щоб було зручно та конструктивно. Так, місце консультацій та навчальних відеоконференцій для другокурсників став уже тут неодноразово згадуваний Zoom. А ось четвертокурсники журналісти й рекламісти з дисципліни «Новітні медіа» працювали з платформами WordPress, Tilda Publishing, Wix: саме там вони розмістили підготовлені мультимедійні історії. Деякі з цих матеріалів будуть доступні й широкому загалові.

Своєю чергою кафедри іноземних мов та мовної підготовки іноземних громадян (МПІГ) теж забезпечили студентів доступом до навчальних матеріалів, консультативної підтримки викладачів та онлайн-уроками. Викладачка кафедри іноземної мови Світлана Міхно та завідувачка кафедри МПІГ Лариса Біденко в один голос говорять, що попри швидку потребу переорієнтації на дистанційне навчання та опанування технологій відеоконференцій, освітній процес відбувається успішно та якісно.

Студенти ж у «диванному» навчанні  шукають лише позитив і користь.

– Іноді здається, що дистанційне навчання почало подобатися більше, ніж стаціонар. Встигаю набагато більше: на додачу до занять читаю книги, дивлюсь серіали та малюю картини за номерами, – зауважує студентка-журналістка другого курсу Карина Чорнобок. – Онлайн-уроки – вже як свято, бо там можна побачитися з одногрупниками та відчути себе в соціумі. Карантин, безумовно, іде на користь – це час для переосмислення та рекреації.

За допомогою онлайн-технологій викладачі як удосконалюються самі, так і допомагають робити це іншим. Зокрема, багато з них пройшли різноманітні курси підвищення кваліфікації, перш за все щодо організації віддаленого навчання, а також провели низку різноманітних тренінгів, вебінарів, сесій тощо. Не припиняють роботу, до речі, і курси англійської мови для викладачів.

Старшокласників, яким зараз чи не найважче, також не забули. Саме для них організована й успішно триває акція «Постав запитання – отримай відповідь…»: готуючись до ЗНО випускники шкіл, а також їхні батьки, у мережі Facebook можуть отримати on-line-консультації з української та англійської мов.

Жоден карантин не стане на заваді навчанню й роботі #найкращого_факультету_галактики! І навіть за такої ситуації ІФСК СумДУ продовжує свою гарно організовану, раціональну й систематичну роботу.  Адже знання – це все, а паніка – ніщо!

Катерина Шестак, студентка групи ЖТ-61.

Сумський державний унiверситет,
вул. Харківська, 116, м. Суми, Україна, 40007,

корпус "Г", поверх 7, (кiмната Г 712)

E-mail: [email protected]

Телефон: +38 0542 335273

Web: http://ifsk.sumdu.edu.ua

Локації

Телефонний довідник

При використанні матеріалів з сайту факультету іноземної філології та соціальних комунікацій посилання на ресурс обов'язкове.

All Rights Reserved.